رونمایی از محصولات فناورانه مجموعه اروم دردانه و مزرعه سبز دست آتروپاتگان

رونمایی از محصولات فناورانه مجموعه اروم دردانه و مزرعه سبز دست آتروپاتگان
۱۴۰۲/۰۴/۰۶

رونمایی از محصولات فناورانه مجموعه اروم دردانه و مزرعه سبز دست آتروپاتگان

"رونمایی از محصولات فناورانه مجموعه اروم دردانه و مزرعه سبز دست آتروپاتگان"

امروزه نوآوری در محیط کسب و کار حاضر برای سازمان‌ها و شرکت­ها الزامی است و نقش مهمی را در ارتقاء سطح کیفی محصولات و خدمات ایفا می‌­نماید. اکثر شرکت­ها در جستجوی خلق ایده‌های جدید دانش محور هستند تا از آن برای عرضه تولیدات و خدمات جدید بمنظور جذب و اقناء مشتریان و ذی‌نفعان بهره ببرند و از این طریق، زیرساخت‌های لازم را برای نوآوری ایجاد کنند. افزایش اهمیت نوآوری به دلیل جهانی شدن بازارها و فشار رقابت به شرکت‌ها می‌باشد. این واقعیت‌ها شرکت‌ها را بر آن میدارد تا به عنوان یک الزام، تمرکز خود را بر نوآوری افزایش دهند.

طی سالیان اخیر کشور ما با محدودیتهای اقلیمی، سیاسی و اقتصادی زیادی مواجه گردیده است. تامین امنیت غذایی جامعه که یکی از مهمترین بخش آن منابع پروتیینی سالم میباشد از گذرگاه تامین خوراک دام سالم و کافی عبور میکند. از آنجاییکه تامین برخی از اقلام خوراک دام مانند غلات اعم از جو و ذرت و همچنین کنجاله­ ها نظیر سویا و کلزا از طریق واردات صورت میپذیرد و از سوی دیگر استان آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از یک میلیون هکتار مساحت اراضی قابل کشت که حدود 3/2 % از اراضی کشور می­باشد، قریب به 5 % از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است و این استان از پیشروان تولیدات زراعی و باغی در کشور با میانگین تولید قریب به4/5 میلیون تن انواع محصولات زراعی شامل2/5 میلیون تن محصولات باغی ، حدود 1/6 میلیون تن چغندر قند (رتبه اول تولید چغندر قند در کشور) و قریب به 500 هزارتن سایر محصولات زراعی بوده و صنایع تبدیلی و کارخانجات عظیم کنسانتره آب میوه و رب گوجه را در خود جای داده است، شرایط کم نظیری از نظر داشتن تفالجات کشاورزی ازجمله تفاله چغندر قند، سیب، گوجه فرنگی ، انگور، گلابی ،زردآلو، هلو و .... بعنوان مواد اولیه برای یک واحد تولیدی را دارا می­باشد که در صورت فرآوری این پسماندها ، علاوه بر تأمین کامل نیاز تغذیه ای دام استان ، بخش قابل توجهی از نیازهای کشور در این حوزه را نیز می­توان از همین طریق تامین نمود.

در همین راستا مجموعه اروم دردانه و مزرعه سبز دشت آتروپاتگان با چندین سال تحقیق و توسعه موفق به تولید محصولات فناورانه و دانش بنیان بر پایه تفالجات کشاورزی شده است که شامل تفاله چغندرقند ، تفاله گوجه فرنگی، تفاله سیب و تفاله انگور ( همگی با انجام غنی سازی و با شکل فیزیکی هم پرک و هم پلیت )  می­باشند که هم بصورت خالص و هم بصورت ترکیب با سایر اقلام خوراکی در کنسانتره­ های تولیدی مجموعه و یا به عنوان خوراک کامل مخلوط (TMR) و سیلاژ خوراک کامل مخلوط مورد استفاده قرار می­گیرند.

مراسم رونمایی از این محصولات در تاریخ 21 اردیبهشت 1402 با دعوت ریاست محترم سازمان جهادکشاورزی استان - جناب آقای دکتر شهبازی - از استاندار محترم استان آذربایجان غربی - جناب آقای دکتر معتمدیان - و حضور ریاست محترم موسسه تحقیقات علوم دامی کشور - جناب آقای دکتر مهاجر و اساتید برجسته موسسه تحقیقات علوم دامی کشور ؛ جناب پروفسور حسن فضائلی  و جناب آقای دکتر علیرضا آقاشاهی، آقای دکتر حاج اکبری - معاون محترم مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور ، آقای دکتر محقق - کارشناس ارشد دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور ، آقای مهندس نوروزی - مدیریت امور دام استان آذربایجان شرقی - جناب سرهنگ بی باک - معاونت محترم فرماندهی نیروی انتظامی استان ، آقای دکتر گلشن نواز - معاونت فناوری پارک علم و فن آوری استان ،  آقای دکتر خلیل زاده - مدیرکل محترم دامپزشکی استان ، آقای مهندس بستانچی - معاونت محترم بهبود تولیدات دامی استان ، آقای دکتر دمکری - مدیریت محترم صنایع تبدیلی استان ، آقای دکتر دیانتی - معاونت محترم تولیدات گیاهی استان ، تعدادی از کارشناسان محترم حوزه های مرتبط از سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان  ، جمع زیادی از مدیران اتحادیه ­ها و تعاونی­های دامداران  و دام و طیور سطح استان ، مدیران کشت و صنعت­های بزرگ استان آذربایجان غربی و شرقی و تعدادی از دامداران عزیز در محل شرکت اروم دردانه و در فضایی صمیمی برگزار گردید.

در پایان جلسه مهمانان از بخش­های مختلف خط فرآوری این محصولات بازدید نموده و مدیریت مجموعه - آقای مهندس داداش آد ه - در مورد روند تولید این محصولات توضیحات کافی را ارئه نمودند.

اشتراک گزاری: