اولین گردهمایی تولید خوراک دام علوفه محور به همت شرکت اروم در دانه برگزار گردید

اولین گردهمایی تولید خوراک دام علوفه محور به همت شرکت اروم در دانه برگزار گردید
۱۴۰۱/۱۰/۲۷

اولین گردهمایی تولید خوراک دام علوفه محور به همت شرکت اروم در دانه برگزار گردید

"اولین گردهمایی تولید خوراک دام علوفه محور به همت شرکت اروم در دانه برگزار گردید"

براساس برنامه توسعه کشاورزی تا سال 1404، برا ی تولید حدود 16 میلیون تن شیر و یک و نیم میلیون تن گوشت قرمز، به 20 میلیون تن علوفه سیلویی نیاز است و کشور در حدود 8 میلیون تن علوفه سیلویی کمبود دارد. کشور ایران در یک منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است و تنش ­های خشکی در آن موجب کاهش محصولات زراعی می­شود. بنابراین استفاده از گونه­ های مقاوم به تنش­های محیطی و دارای بهره ­وری بالا در استفاده از آب، اجتناب ناپذیر است. یونجه و ذرت علوفه­ ای از بهترین علوفه­ ها برای انواع دام هستند که از معایب آنها میتوان به نیازمندی بالای آب و همچنین کیفیت بالای خاک جهت کاشت اشاره نمود. بنابراین با تغییر اقلیم، افزایش گرما و محدود شدن منابع آبی، تولید علوفه ­های با مصرف آب زیاد دیگرتوجیه نداشته و باید به سمت استفاده از علوفه­ های با بهره­ وری آب بیشتر که راندمان تولید ماده خشک بالاتری به ازای هر مترمکعب آب مصرفی دارند حرکت کرد.

بر همین اساس مجموعه شرکتهای اروم در دانه و مزرعه سبز دشت آتروپاتگان در نظر دارد تا همگام با سیاستهای کلان کشور در زمینه احیای دریاچه ارومیه و افزایش بهره ­وری استفاده از آب در حوزه این دریاچه اقدام به تولید خوراک دام علوفه محور بر پایه استفاده از بقایا و پسماندهای کشاورزی و صنعتی نماید. در همین راستا اولین گردهمایی تولید خوراک دام علوفه محور در تاریخ هشتم دی ماه 1401 به همت شرکت اروم در دانه در محل شرکت برگزار گردید.

در این گردهمایی آقای دکتر شبانی رئیس سابق موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و آقای دکتر یوسف آبادی - کارشناس ارشد موسسه تحقیقات چغندر قند کشور -  و از همکاران شرکت رشد پایدار ایرانیان حضور داشتند. همچنین جناب آقای مهندس بستانچی - معاونت محترم بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی - ، آقای مهندس احمدزاده - مدیر محترم امور دام استان - آقای دکتر عباسپور - نماینده محترم بانک کشاورزی استان - ، آقای حاجیلو - مدیرعامل محترم سازمان ساماندهی مشاغل و میادین میوه و تره­ بار شهرداری ارومیه - شرف حضور داشتند.

با توجه به توضیحات ارائه شده توسط جناب آقای مهندس داداش آده مدیریت شرکت اروم دردانه و مطالب علمی-ترویجی آقای دکتر شبانی و آقای دکتر یوسف آبادی در مورد اهمیت و مزیت­های چغندر علوفه­ ای و سیستم­ های نگهداری و بسته بندی این محصول و استفاده از محصولات فرعی صنایع تبدیلی کشاورزی و همچنین بقایا و پسماندهای میادین میوه و تره بار ، حاضرین در این گردهمایی و خصوصا مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان از این طرح استقبال نمودند و در نهایت حاضرین در جلسه از بخش ­های مختلف کارخانه خوارک اروم دردانه بازدید نمودند.

اشتراک گزاری: